De oude Herengrachtkerk is na een grondige verbouwing weer als nieuw. Klassiek en modern tegelijk, met aandacht voor de geschiedenis van het gebouw. Geschikt voor kerkelijke activiteiten, maar net zo goed voor culturele en buurtactiviteiten. Zaterdagmiddag 9 oktober is het Open Dag met koffie, taart, muziek en een leuk Herengracht-bordspel.

De kerk is grondig verbouwd tijdens de tweede lockdown. Het resultaat is verbluffend mooi. Een moderne, frisse uitstraling, gecombineerd met aandacht voor detail en de geschiedenis van het gebouw. Op 9 oktober staan de deuren van de Herengrachtkerk van 13.00 – 17.00 uur wagenwijd open voor iedereen die het resultaat zelf wil komen bekijken. Uiteraard kan er ook kennis gemaakt worden met de mensen van de Herengrachtkerk. Er is koffie en taart, muziek en een heus Herengrachtkerk-bordspel om te spelen. Dat spel is voor jong en oud en geeft op een laagdrempelige manier een inkijkje in wat er in een kerk gebeurt.

Benieuwd hoe de Herengrachtkerk er nu uitziet en wat de mogelijkheden zijn om het gebouw te huren? Kom naar Herengracht 68-70, kijk, drink, eet, speel en verwonder. Iedereen is van harte welkom; we ontvangen u met open armen!

Doordeweeks open

Een kerk moet een plek zijn waar je in het drukke leven van alledag tot rust kunt komen; op zondag, maar ook doordeweeks. De Herengrachtkerk zal daarom vaker open zijn dan alleen op zondag tijdens de kerkdiensten. Vanaf 9 oktober staan de deuren van de Herengrachtkerk ook doordeweeks open en is iedereen welkom. In de oneven weken op donderdagochtend en in de even weken op dinsdagochtend, van 9.00 – 12.00 uur. U kunt er stil zijn, maar ook praten met de gastvrouwen en gastheren die dan aanwezig zijn. Zo’n ochtend start om 9.00 uur met een ochtendgebed.

Midweekse vespers

Vanaf woensdag 13 oktober zijn ook de midweekse vespers in de Herengrachtkerk weer bij te wonen, een traditie die werd onderbroken door corona. De vesper duurt van 19.30 – 20.00 uur, een halfuurtje dus, om samen te bidden, te zingen, uit de bijbel te lezen en stil te zijn. Deze vespers worden georganiseerd door de gemeente van de Herengrachtkerk in samenwerking met de Marekerk, de Opstandingskerk en de Nederlands Gereformeerde Kerk in Oegstgeest.