Ik ook van jou – Jaarthema 2022 – 2023

Met nieuwe ogen leren kijken naar de God van de liefde, naar onze naasten in de kerk en naar onszelf.

De coronatijd heeft ons veranderd. We merken dat in de samenleving. En in de gemeente. En in ons eigen leven. Wat hebben we gewonnen? Wat zijn we verloren?  Daarbij: welk effect heeft het laatste halfjaar op ons? Crisis stapelt zich op crisis en we moeten leren leven met meer onzekerheden. De leugen regeert geregeld, zo lijkt het en veel mensen verschansen zich in hun eigen gelijk. Het zijn roerige tijden waarin we elkaar in de samenleving en ook in de kerk zomaar kunnen verliezen.

De coronatijd heeft onze gemeente mooie dingen gebracht, maar we zijn ook nog steeds een beetje op zoek: naar God, naar elkaar en naar onszelf. Dat is voor iedereen anders. De één wil dat wel en voor de ander hoeft dat niet zo nodig. Hoe je ook in de geloofs-wedstrijd zit, een feit is dat God ons aan elkaar gegeven heeft. Ik ook van jou.

Met nieuwe ogen leren kijken, dat is wat we willen gaan doen. Een belevenistocht, met verrassingen en nieuwe inzichten.         Over wie God is. Over onze naasten in de kerk, in al hun veelkleurigheid. Over onszelf, wie wij zijn, en wat wij ten diepste geloven.